Reklama firmy usługowej w internecie

Zawodowo o handlu i reklamie w internecie

Reklama firmy usługowej w internecie

Reklama firmy w Internecie

W dobie Internetu, każdy przedsiębiorca prędzej czy później zadaje sobie te pytanie – w jaki sposób mogę pozyskać nowych klientów kanałami online? W tym artykule omówię najbardziej trafne kanały reklamowe, pozwalające dotrzeć do osób które rzeczywiście poszukują usług Twojej firmy.

Miejsc gdzie możesz wyświetlić reklamę swojej firmy jest wręcz miliony, dlatego warto skupić się przede wszystkim na odbiorcy samych reklam – czyli Twoim potencjalnym kliencie i tym, na jakim etapie decyzyjnym się znajduje w chwili ich oglądania.

Na początek omówię pojęcie „intencji” i ich rodzaje, które determinują zachowanie konsumenta wchodzącego w interakcję z Twoją reklamą (przekazem reklamowym). Intencją jest nastawienie konsumenta do twojej oferty, oceniane z perspektywy jego potrzeb i samoświadomości o sposobach ich zaspokojenia. Segmentując kanały reklamowe wg. „Intencji” przyświecających użytkownikom z nich korzystających, będziemy mogli przewidzieć ich zachowanie i na jego podstawie, wybrać te najbardziej trafne dla naszego biznesu kanały reklamowe. Pozwoli to Twojej firmie oszczędzić w perspektywie czasu naprawdę duże pieniądze.

Wyróżniam następujące “intencje” determinujące zachowanie konsumentów i związane z nimi kanały reklamowe.

Potrzeba

Twoim priorytetowym celem powinno być docieranie właśnie do takich osób, które poszukują Twoich produktów i usług, ponieważ ich potrzebują. Konsumenci Ci są świadomi, wiedzą czego chcą. Takie osoby klikną w reklamę, przejdą na Twoją stronę i zapoznają się z Twoją ofertą.

Przykłady konsumentów podążających za potrzebą:

  • Zepsuła mi się ładowarka do telefonu, potrzebuję kupić nową.
  • Kończy mi się OC, potrzebuję kupić nowe.
  • Potrzebuję udać się do fryzjera.
  • Mam zepsutą turbosprężarkę, potrzebuję ją zregenerować.
  • Nie mam czasu sprzątać mieszkania/biura potrzebuję wynająć firmę sprzątającą.
  • Potrzebuję ocieplić poddasze pianką.

Tak naprawdę istnieją wyłącznie dwa kanały marketingowe, które pozwalają dotrzeć do konsumentów którzy posiadają „potrzebę” skorzystania z Twoich usług lub nabycia oferowanego przez Ciebie produktu. Kanały te to:

Reklama Google Ads, kierowana na wyszukiwarkę Google i jej partnerów wyszukiwania (onet, wp, interia). Dobrze skonfigurowana kampania będzie docierać wyłącznie do osób które potrzebują Twojej firmy, bo może ona rozwiązać ich problemy. Zaletą Google Ads jest to, że dociera natychmiast i w czasie rzeczywistym do odpowiednich konsumentów. Wadą reklam w Google jest to, że w niektórych branżach są wysokie koszty pozyskania klienta (np. nieruchomości, księgowość, usługi finansowe). Niebezpieczne jest również związanie się z niedoświadczoną firmą, która nie potrafi odpowiednio skonstruować i prowadzić kampanii reklamowych – dlatego wybieraj wyłącznie te firmy, które posiadają certyfikowanych specjalistów, których specjalizacje możesz potwierdzić odwiedzając ich profil w Google.

Pozycjonowanie strony internetowej. W ostatecznym efekcie niewiele różni się od reklam w Google Search – wypozycjonowana strona wyświetla się na odpowiednie słowa kluczowe na wysokich pozycjach i ściąga na stronę potencjalnych klientów. Jej wady: by osiągnąć efekt, potrzeba miesięcy czasu, a w niektórych branżach konkurencja jest zbyt wysoka na to, by można było osiągnąć wysoką pozycję w google (a tym samym by pozycjonowanie miało w ogóle sens). Drugą mocną wadą jest związanie się z niedoświadczoną firmą, które w efekcie może skończyć się bezowocnym wydawaniem pieniędzy, czy nawet blokadą strony nałożoną przez Google. Zwrócę tutaj uwagę, że wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem tak naprawdę wyspecjalizowało się w naciąganiu swoich klientów, podpisują długoterminowe umowy (nawet na rok czasu) po czym robią bliżej nie określone rzeczy, przesyłając im nic nie znaczące raporty. Szczerze mówiąc jako przedsiębiorca nie masz praktycznie szans zrozumieć umów które przyjdzie Ci z nimi podpisać (nie znasz mechaniki pozycjonowania, narzędzi analitycznych, terminologii, dobrych i złych praktyk), dlatego przed związaniem się z jakąkolwiek firmą pozycjonującą, skonsultuj ich ofertę i umowę z niezależnym specjalistą.

Informacja

Są to osoby które zastanawiają się nad sposobami rozwiązania swoich problemów lub zaspokojeniu potrzeb i rozważają skorzystanie z Twoich usług lub alternatywy dla nich. Osoby te poszukują informacji o zastosowaniu produktów, ich dokładnym przeznaczeniu oraz o opiniach innych użytkowników, którzy z nich już skorzystali.

Przykłady konsumentów podążających za informacją:

  • Ty tutaj i teraz czytając mój artykuł.
  • Potrzebuję ocieplić strych, co wybrać, piankę, watę, a może coś innego?
  • Który model telefonu wybrać by spełniał moje oczekiwania.
  • Która restauracja ma smaczne potrawy.
  • Jaka karma będzie najlepsza dla mojego psa.
  • Czy na weselę zatrudnić DJ czy zespół?

Kanały reklamowe jakie możesz wykorzystać to przede wszystkim Facebook Ads i Google Display. Facebook pozwoli na podstawie zainteresowań użytkowników docierać dosyć trafnie do osób, które w niedalekiej przyszłości mogą być zainteresowane Twoimi usługami, pozwala to już na wczesnym etapie ich poszukiwań budować „potrzebę” prowadzącą do kontaktu z Twoją firmą.

Google Display Ads dzięki kierowaniu kontekstowemu, pozwoli Ci wyświetlać reklamy na wybranych tematycznych/branżowych strona czy w filmach video. Będziesz mógł precyzyjnie określić serwis np. Forbes i wybrać jego konkretny artykuł lub kategorię tematyczną w której chcesz emitować swoją treść reklamową.

Ciekawość

Są to osoby które z bliżej nieokreślonego powodu weszły w interakcje z Twoją reklamą lub z bliżej nieokreślonego powodu, sprawdzały zagadnienie związane z Twoją ofertą. Ostateczny koszt pozyskania klienta z tej grupy konsumentów jest nierentowny dla firmy, ponieważ wymagane jest zbudowanie potrzeby u tego konsumenta, przez co współczynnik konwersji jest bardzo niski. Dodam, że przedstawiciele tej grupy zawsze będą Ci towarzyszyć we wszystkich kanałach marketingowych. Jeśli nie dysponujesz pokaźnym budżetem reklamowym nie powinieneś poświęcać im swojej uwagi.

Podsumowując – Jak sam widzisz, reklamę swojej firmy musisz oprzeć o Google, ponieważ każdy kto czegokolwiek szuka, zaczyna swoją podróż właśnie od tej wyszukiwarki. A Ty potrzebujesz docierać przede wszystkim do osób, które już teraz potrzebują Twoich usług.

Jeśli masz większy budżet na reklamę, skorzystaj dodatkowo z Facebook Ads i Google Display. Skieruj za pomocą tych kanałów do siebie wszystkich tych niezdecydowanych użytkowników internetu, potrzebujących informacji i wyjaśnień, po to, by później wykorzystując remarketing przekuć ich we własnych klientów.

W inne formy promocji nie wchodź, przynajmniej dopóki w Twojej firmie nie pojawi się dział marketingu. Gdy to się stanie, Twoi pracownicy będą wiedzieć co i jak należy robić.

Jeśli artykuł Cię zainteresował, podziel się swoją opnią w komentarzu poniżej. Zapraszam również do subskrypcji mojego Newslettera,.
A może jesteś zainteresowany reklamą swojej firmy w internecie?
Zapraszam do kontaktu mail: wilk.praca@gmail.com tel.: 667 383 500