Reklama firmy w internecie

Handel i reklama w internecie

Reklama firmy w internecie

Reklama firmy w Internecie

W dobie Internetu, ka┼╝dy przedsi─Öbiorca pr─Ödzej czy p├│┼║niej zadaje sobie te pytania ÔÇô w jaki spos├│b mog─Ö pozyska─ç nowych klient├│w kana┼éami online? Jaka reklama firmy w internecie b─Ödzie najbardziej skuteczna? W tym artykule om├│wi─Ö najbardziej trafne kana┼éy reklamowe, pozwalaj─ůce dotrze─ç do os├│b kt├│re rzeczywi┼Ťcie poszukuj─ů us┼éug Twojej firmy.

Miejsc gdzie mo┼╝esz wy┼Ťwietli─ç reklam─Ö swojej firmy jest wr─Öcz miliony, dlatego warto skupi─ç si─Ö przede wszystkim na odbiorcy samych reklam ÔÇô czyli Twoim potencjalnym kliencie i tym, na jakim etapie decyzyjnym si─Ö znajduje w chwili ich ogl─ůdania.

Na pocz─ůtek om├│wi─Ö poj─Öcie ÔÇ×intencjiÔÇŁ i ich rodzaje, kt├│re determinuj─ů zachowanie konsumenta wchodz─ůcego w interakcj─Ö z reklam─ů firmy (przekazem reklamowym). Intencj─ů jest nastawienie konsumenta do twojej oferty, oceniane z perspektywy jego potrzeb i samo┼Ťwiadomo┼Ťci o sposobach ich zaspokojenia. Segmentuj─ůc kana┼éy reklamowe wg. ÔÇ×IntencjiÔÇŁ przy┼Ťwiecaj─ůcych u┼╝ytkownikom z nich korzystaj─ůcych, b─Ödziemy mogli przewidzie─ç ich zachowanie i na jego podstawie, wybra─ç te najbardziej trafne dla naszego biznesu kana┼éy reklamowe. Pozwoli to Twojej firmie oszcz─Ödzi─ç w perspektywie czasu naprawd─Ö du┼╝e pieni─ůdze.

Wyr├│┼╝niam nast─Öpuj─ůce “intencje” determinuj─ůce zachowanie konsument├│w i zwi─ůzane z nimi kana┼éy reklamowe, kt├│re determinuj─ů to jak powinna wygl─ůda─ç reklama dla firm.

Potrzeba

Twoim priorytetowym celem powinno by─ç docieranie w┼éa┼Ťnie do takich os├│b, kt├│re poszukuj─ů Twoich produkt├│w i us┼éug, poniewa┼╝ ich potrzebuj─ů. Konsumenci Ci s─ů ┼Ťwiadomi, wiedz─ů czego chc─ů. Takie osoby klikn─ů w reklam─Ö, przejd─ů na Twoj─ů stron─Ö i zapoznaj─ů si─Ö z Twoj─ů ofert─ů.

Przyk┼éady konsument├│w pod─ů┼╝aj─ůcych za potrzeb─ů:

  • Zepsu┼éa mi si─Ö ┼éadowarka do telefonu, potrzebuj─Ö kupi─ç now─ů.
  • Ko┼äczy mi si─Ö OC, potrzebuj─Ö kupi─ç nowe.
  • Potrzebuj─Ö uda─ç si─Ö do fryzjera.
  • Mam zepsut─ů turbospr─Ö┼╝ark─Ö, potrzebuj─Ö j─ů zregenerowa─ç.
  • Nie mam czasu sprz─ůta─ç mieszkania/biura potrzebuj─Ö wynaj─ů─ç firm─Ö sprz─ůtaj─ůc─ů.
  • Potrzebuj─Ö ociepli─ç poddasze piank─ů.

Tak naprawd─Ö istniej─ů wy┼é─ůcznie dwa kana┼éy marketingowe, kt├│re pozwalaj─ů dotrze─ç do konsument├│w kt├│rzy posiadaj─ů ÔÇ×potrzeb─ÖÔÇŁ skorzystania z Twoich us┼éug lub nabycia oferowanego przez Ciebie produktu. Kana┼éy te to:

Reklama firmy w Google, kierowana na wyszukiwark─Ö Google i jej partner├│w wyszukiwania (onet, wp, interia). Dobrze skonfigurowana kampania b─Ödzie dociera─ç wy┼é─ůcznie do os├│b kt├│re potrzebuj─ů Twojej firmy, bo mo┼╝e ona rozwi─ůza─ç ich problemy. Zalet─ů Google Ads jest to, ┼╝e dociera natychmiast i w czasie rzeczywistym do odpowiednich konsument├│w. Wad─ů reklam w Google jest to, ┼╝e w niekt├│rych bran┼╝ach s─ů wysokie koszty pozyskania klienta (np. nieruchomo┼Ťci, ksi─Ögowo┼Ť─ç, us┼éugi finansowe). Niebezpieczne jest r├│wnie┼╝ zwi─ůzanie si─Ö z niedo┼Ťwiadczon─ů firm─ů, kt├│ra nie potrafi odpowiednio skonstruowa─ç i prowadzi─ç kampanii reklamowych ÔÇô dlatego wybieraj wy┼é─ůcznie te firmy, kt├│re posiadaj─ů certyfikowanych specjalist├│w, kt├│rych specjalizacje mo┼╝esz potwierdzi─ç odwiedzaj─ůc ich profil w Google.

SEO optymalizacja i link building. Niegdysiejsze pozycjonowanie stron internetowych – w ostatecznym efekcie niewiele r├│┼╝ni si─Ö od reklam w Google Search ÔÇô wypozycjonowana strona wy┼Ťwietla si─Ö na odpowiednie s┼éowa kluczowe na wysokich pozycjach i ┼Ťci─ůga na stron─Ö potencjalnych klient├│w. Jej wady: by osi─ůgn─ů─ç efekt, potrzeba miesi─Öcy czasu, a w niekt├│rych bran┼╝ach konkurencja jest zbyt wysoka na to, by mo┼╝na by┼éo osi─ůgn─ů─ç wysok─ů pozycj─Ö w google (a tym samym by pozycjonowanie mia┼éo w og├│le sens). Drug─ů mocn─ů wad─ů jest zwi─ůzanie si─Ö z niedo┼Ťwiadczon─ů firm─ů, kt├│re w efekcie mo┼╝e sko┼äczy─ç si─Ö bezowocnym wydawaniem pieni─Ödzy, czy nawet blokad─ů strony na┼éo┼╝on─ů przez Google. Zwr├│c─Ö tutaj uwag─Ö, ┼╝e wiele firm zajmuj─ůcych si─Ö pozycjonowaniem tak naprawd─Ö wyspecjalizowa┼éo si─Ö w naci─ůganiu swoich klient├│w, podpisuj─ů d┼éugoterminowe umowy (nawet na rok czasu) po czym robi─ů bli┼╝ej nie okre┼Ťlone rzeczy, przesy┼éaj─ůc im nic nie znacz─ůce raporty. Szczerze m├│wi─ůc jako przedsi─Öbiorca nie masz praktycznie szans zrozumie─ç um├│w kt├│re przyjdzie Ci z nimi podpisa─ç (nie znasz mechaniki pozycjonowania, narz─Ödzi analitycznych, terminologii, dobrych i z┼éych praktyk), je┼Ťli interesuje Ci─Ö taka reklama firmy, przed zwi─ůzaniem si─Ö z jak─ůkolwiek agencj─ů pozycjonuj─ůc─ů, skonsultuj ich ofert─Ö i umow─Ö z niezale┼╝nym specjalist─ů.

Informacja

S─ů to osoby kt├│re zastanawiaj─ů si─Ö nad sposobami rozwi─ůzania swoich problem├│w lub zaspokojeniu potrzeb i rozwa┼╝aj─ů skorzystanie z Twoich us┼éug lub alternatywy dla nich. Osoby te poszukuj─ů informacji o zastosowaniu produkt├│w, ich dok┼éadnym przeznaczeniu oraz o opiniach innych u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy z nich ju┼╝ skorzystali.

Przyk┼éady konsument├│w pod─ů┼╝aj─ůcych za informacj─ů:

  • Ty tutaj i teraz czytaj─ůc m├│j artyku┼é.
  • Potrzebuj─Ö ociepli─ç strych, co wybra─ç, piank─Ö, wat─Ö, a mo┼╝e co┼Ť innego?
  • Kt├│ry model telefonu wybra─ç by spe┼énia┼é moje oczekiwania.
  • Kt├│ra restauracja ma smaczne potrawy.
  • Jaka karma b─Ödzie najlepsza dla mojego psa.
  • Czy na wesel─Ö zatrudni─ç DJ czy zesp├│┼é?

Kana┼éy reklamowe jakie mo┼╝esz wykorzysta─ç to przede wszystkim Facebook Ads i Google Display. Reklama firmy na Facebooku pozwoli na podstawie zainteresowa┼ä u┼╝ytkownik├│w dociera─ç dosy─ç trafnie do os├│b, kt├│re w niedalekiej przysz┼éo┼Ťci mog─ů by─ç zainteresowane Twoimi us┼éugami, pozwala to ju┼╝ na wczesnym etapie ich poszukiwa┼ä budowa─ç ÔÇ×potrzeb─ÖÔÇŁ prowadz─ůc─ů do kontaktu z Twoj─ů firm─ů.

Google Display Ads dzi─Öki kierowaniu kontekstowemu, pozwoli Ci wy┼Ťwietla─ç reklamy firmy w Google Display Network, czyli na wybranych tematycznych/bran┼╝owych stronach czy w filmach video. B─Ödziesz m├│g┼é precyzyjnie okre┼Ťli─ç serwis np. Forbes i wybra─ç jego konkretny artyku┼é lub kategori─Ö tematyczn─ů w kt├│rej chcesz emitowa─ç swoj─ů tre┼Ť─ç reklamow─ů.

Ciekawo┼Ť─ç

S─ů to osoby kt├│re z bli┼╝ej nieokre┼Ťlonego powodu wesz┼éy w interakcje z Twoj─ů reklam─ů lub z bli┼╝ej nieokre┼Ťlonego powodu, sprawdza┼éy zagadnienie zwi─ůzane z Twoj─ů ofert─ů. Ostateczny koszt pozyskania klienta z tej grupy konsument├│w jest nierentowny dla firmy, poniewa┼╝ wymagane jest zbudowanie potrzeby u tego konsumenta, przez co wsp├│┼éczynnik konwersji jest bardzo niski. Dodam, ┼╝e przedstawiciele tej grupy zawsze b─Öd─ů Ci towarzyszy─ç we wszystkich kana┼éach marketingowych. Je┼Ťli nie dysponujesz poka┼║nym bud┼╝etem reklamowym nie powiniene┼Ť po┼Ťwi─Öca─ç im swojej uwagi, przez co reklama firmy nie powinna by─ç na nich kierowana.

Podsumowuj─ůc ÔÇô Jak sam widzisz, reklam─Ö firmy w internecie musisz oprze─ç o Google, poniewa┼╝ ka┼╝dy kto czegokolwiek szuka, zaczyna swoj─ů podr├│┼╝ w┼éa┼Ťnie od tej wyszukiwarki. A Ty potrzebujesz dociera─ç przede wszystkim do os├│b, kt├│re ju┼╝ teraz potrzebuj─ů Twoich us┼éug.

Je┼Ťli masz wi─Ökszy bud┼╝et na reklam─Ö, skorzystaj dodatkowo z Facebook Ads i Google Display. Skieruj za pomoc─ů tych kana┼é├│w do siebie wszystkich tych niezdecydowanych u┼╝ytkownik├│w internetu, potrzebuj─ůcych informacji i wyja┼Ťnie┼ä, po to, by p├│┼║niej wykorzystuj─ůc remarketing przeku─ç ich we w┼éasnych klient├│w.

W inne formy promocji nie wchod┼║, przynajmniej dop├│ki w Twojej firmie nie pojawi si─Ö dzia┼é e-marketingu. Gdy to si─Ö stanie, Twoi pracownicy b─Öd─ů wiedzie─ç co i jak nale┼╝y robi─ç, by reklama firmy by┼éa skuteczna.

Specjalista ds e-Commerce

Je┼Ťli artyku┼é Ci─Ö zainteresowa┼é, podziel si─Ö swoj─ů opni─ů w komentarzu poni┼╝ej. Zapraszam r├│wnie┼╝ do subskrypcji mojego Newslettera,.
A mo┼╝e jeste┼Ť zainteresowany reklam─ů swojej firmy w internecie?
Zapraszam do kontaktu mail: wilk.praca@gmail.com tel.: 667 383 500

 

Secured By miniOrange