Jak wybiera膰 agencje reklamowe

Handel i reklama w internecie

Jak wybiera膰 agencje reklamowe

jak wybra膰 agencj臋 reklamow膮

Agencja reklamowa czy agencja interaktywna?

Agencje reklamowe w cyfrowym聽 艣wiecie, zwane s膮 agencjami interaktywnymi i specjalizuj膮 si臋 w reklamowaniu us艂ug i produkt贸w swoich klient贸w, kana艂ami marketingu cyfrowego. Zwykle Agencja Interaktywna jest m艂od膮 firm膮, powsta艂膮 na fali internetowych trend贸w. Dobra agencja reklamowa b臋dzie w stanie Ci pom贸c w wyborze najskuteczniejszych dla Twojej firmy kana艂贸w reklamowych, nawet, je艣li sama nie b臋dzie si臋 w nich specjalizowa膰.

W tym momencie powiniene艣 pochyli膰 si臋 w艂a艣nie nad tym zagadnieniem 鈥 odpowiednie kana艂y reklamowe dla Twojej firmy 鈥 zapewne b臋dzie to reklama w Google, by膰 mo偶e Facebook i Instagram, a mo偶e jeste艣 producentem i chcesz wynie艣膰 swoje produkty na wy偶szy poziom, emituj膮c swoje spoty reklamowe w YouTube? Tak naprawd臋 id膮c do agencji reklamowej, pomimo wszystko powiniene艣 ju偶 wiedzie膰, czego dok艂adnie potrzebujesz, poniewa偶 wszystkie firmy reklamowe dzia艂aj膮 w schematyczny spos贸b, kt贸ry z kolei dosy膰 cz臋sto rozmija si臋 z interesem Twojej firmy.

agencja reklamowa

New Business Manager

Dlaczego to takie wa偶ne? Kontaktujesz si臋 z agencj膮 reklamow膮 lub agencj膮 interaktywn膮, po drugiej stronie spotykasz mi艂ego cz艂owieka, kt贸ry ochoczo b臋dzie proponowa艂 Ci przer贸偶ne, popularnie w jego agencji rozwi膮zania, zach臋caj膮c Ci臋 do skorzystania z nich. B臋dzie to New Business Manager lub m贸wi膮c wprost – Przedstawiciel Handlowy. Jego celem jest sprzeda偶 us艂ug osob膮 takim jak Ty i nigdy nie spotka艂em si臋 z tym, by handlowiec zrezygnowa艂 z klienta, gdy oferowane przez jego firm臋 reklamow膮 us艂ugi nie by艂y dla niego najlepszym rozwi膮zaniem. Dlatego tak wa偶ne jest by艣 jeszcze przed kontaktem z agencjami reklamowymi, wiedzia艂 dok艂adnie czego potrzebujesz. W innym wypadku ulegniesz kt贸rej艣 z mi艂ych os贸b, a ona wepchnie Ci najbardziej dochodowy dla jej agencji pakiet.

Sk膮d masz wiedzie膰 czego chcesz skoro si臋 na tym nie znasz? Pytaj, czytaj, rozmawiaj i/lub wykup konsultacje u eksperta. Zr贸b wszystko, by nie da膰 si臋 wpu艣ci膰 w kana艂 handlowcowi z firmy reklamowej, kt贸ry prze艣le Ci majestatyczne, ale w praktyce nic nie znacz膮ce liczby i wykresy, zapewniaj膮c Ci臋 przy tym, 偶e i u Ciebie b臋dzie super i w og贸le. On dobrze wie, 偶e po podpisaniu umowy z jego agencj膮 reklamow膮, nie b臋dzie musia艂 si臋 przed Tob膮 z niczego t艂umaczy膰. Dlatego w艂a艣nie Ty musisz wiedzie膰 dok艂adnie czego potrzebujesz i聽 sprowadzi膰 handlowc贸w do roli oferent贸w, kt贸rych zadaniem b臋dzie przedstawienie Ci warunk贸w wsp贸艂pracy z ich firmami reklamowymi.

agencja interaktywna

Certyfikaty

Wa偶ne jest by osoba 鈥 specjalista ds reklamy, kt贸ry b臋dzie zajmowa艂 si臋 Twoimi kampaniami reklamowymi (czyli rozdysponowywa艂 Twoje pieni膮dze), mia艂 aktualne certyfikaty potwierdzaj膮ce jego kompetencje. Certyfikaty b臋dziesz m贸g艂 potwierdzi膰 w personalnym profilu u danej firmy wystawiaj膮cej te certyfikat (Certyfikaty Google s膮 dost臋pne online i wygl膮daj膮 tak: link do mojego profilu w Google). Zar贸wno Facebook jak i Google wystawia certyfikaty, kt贸re mo偶na zdoby膰 po uko艅czeniu kursu i zaliczeniu egzamin贸w. Nie pozw贸l osobie niekompetentnej na trwonienie Twoich pieni臋dzy 鈥 czyli nauk臋 Twoim kosztem, upewnij si臋, 偶e ten konkretny specjalista, kt贸rego znasz z imienia oraz nazwiska i kt贸ry zajmuje si臋 Twoimi kampaniami, ma aktualne certyfikaty dla kana艂贸w reklamowych w kt贸rych prowadzi Twoje kampanie.

Cz臋sto zdarza si臋, 偶e agencje reklamowe maj膮 kogo艣, kto ma certyfikaty, ale ca艂膮 robot臋 i tak odwalaj膮 studenci na praktykach 鈥 nie t臋dy droga. Dobra agencja reklamowa da Ci bezpo艣redni kontakt to specjalisty, kt贸ry b臋dzie zajmowa艂 si臋 Twoimi reklamami, a kt贸rego kompetencje b臋dziesz m贸g艂 potwierdzi膰.

Umowy

Standardem na rynku s膮 umowy zawierane na czas okre艣lony – trzy miesi膮ce. 聽Je艣li umowa jest 鈥瀌ziwnie鈥 skonstruowana w tej kwestii, popro艣 o opini臋 prawnika. Zw艂aszcza, je艣li agencja interaktywna wspomina w niej o jakichkolwiek karach umownych, kt贸re mia艂y by dotyczy膰 Twojej firmy.

Koszty 鈥 czyli ile to kosztuje.

Standardem na rynku jest co miesi臋czna prowizja naliczana od wysoko艣ci bud偶etu reklamowego i zazwyczaj wynosi ona 30% bud偶etu reklamowego, z zastrze偶eniem kwoty minimalnej (czyli 30% wysoko艣ci bud偶etu, jednak nie mniej ni偶 X z艂). Zdarzaj膮 si臋 r贸wnie偶 inne modele rozliczeniowe (np. CPS/CPL) niemniej nale偶膮 one do rzadko艣ci.

agencje reklamowe

Raportowanie

Przestrzeg臋 Ci臋 tutaj, widzia艂em w艣r贸d firm reklamowych mod臋 na 鈥瀔reatywne raportowanie鈥, dlatego, wa偶ne jest by艣 sam mia艂 mo偶liwo艣膰 potwierdzenia przesy艂anych przez agencje reklamowe danych. Z tego powodu powiniene艣 mie膰 na swojej stronie internetowej wdro偶onego Google Analytics oraz skonfigurowane 鈥瀋ele鈥 kt贸re b臋d膮 zwane r贸wnie偶 konwersjami. Dzi臋ki analityce cyfrowej b臋dziesz m贸g艂 sam oceni膰 efektywno艣膰 kampanii reklamowych prowadzonych przez agencje interaktywne. Jednak a偶 nazbyt cz臋sto si臋 zdarza, 偶e przedsi臋biorcy 鈥瀗ie maj膮 czasu鈥 nauczy膰 si臋 analizy tych danych. Rozumiem to, jednak w takim wypadku powiniene艣 wynaj膮膰 niezale偶nego specjalist臋 kt贸ry b臋dzie co miesi膮c robi艂 tak膮 analiz臋 za Ciebie.

Agencja Reklamowa a jej wielko艣膰

W przypadku agencji reklamowych, wielko艣膰 nie ma znaczenia. Nie sugeruj si臋 r贸wnie偶 ich wielkimi klientami, kt贸rymi firmy reklamowe chwal膮 si臋 na swoich stronach. Dla tych wieloryb贸w maj膮 one inne standardy obs艂ugi.

Znam du偶e agencje reklamowe 鈥 korporacje, kt贸re jako艣膰 wykonywania us艂ug, maj膮 na najni偶szym mo偶liwym poziomie, robi膮c najmniej jak si臋 da 鈥 od tak, byle by by艂o. Znam te偶 i malutkie agencje interaktywne, kt贸rym brak jest specjalist贸w i robi膮 na 鈥瀓ak B贸g da, to co艣 z tego b臋dzie鈥. Co wybra膰? Skup si臋 na osobie kt贸ra b臋dzie prowadzi膰 Twoje kampanie, niech Ci udowodni, 偶e jest kompetentna (posiada certyfikaty).

firma reklamowa

Jak zauwa偶y艂e艣 wyb贸r agencji i obchodzenie si臋 z ni膮, nie jest najprostsz膮 z rzeczy i nale偶y zastosowa膰 zasad臋 ograniczonego zaufania, przynajmniej przez pierwsze miesi膮ce wsp贸艂pracy. Ten stan wynika z pewnej patologii, kt贸r膮 nakr臋caj膮 w du偶ej mierze i sami klienci 鈥 chc膮 mie膰 wykonan膮 us艂ug臋 jak najtaniej, bo koszty marketingu internetowego traktuj膮 jak wyrzucanie pieni臋dzy. Agencje reklamowe wychodz膮 naprzeciw oczekiwaniom takich przedsi臋biorc贸w i oferuj膮 im us艂ugi adekwatne finansowo do ich oczekiwa艅. Z drugiej strony widzia艂em te偶 i kosmicznie wywindowane przez agencje interaktywne oferty, gdzie cena nijak si臋 mia艂a do p贸藕niejszej 艣wiadczonych us艂ugi.

Dlatego wybieraj膮c agencj臋 reklamow膮 dla swojej firmy, kieruj si臋 zdrowym rozs膮dkiem, nie wierz w okazje i promocje oraz kalkuluj i konsultuj.

Dzi臋kuj臋 za uwag臋 i prosz臋, pozostaw komentarz. Pozdrawiam!

Specjalista ds e-Commerce

Je艣li artyku艂 Ci臋 zainteresowa艂, podziel si臋 swoj膮 opni膮 w komentarzu poni偶ej. Zapraszam r贸wnie偶 do subskrypcji mojego Newslettera,.
A mo偶e jeste艣 zainteresowany reklam膮 swojej firmy w internecie?
Zapraszam do kontaktu mail: wilk.praca@gmail.com tel.: 667 383 500

 

Secured By miniOrange