Jak prowadzi─ç sklep internetowy i oszcz─Ödza─ç?

Handel i reklama w internecie

Jak prowadzi─ç sklep internetowy i oszcz─Ödza─ç?

Jak prowadzi─ç sklep internetowy

A czy Ty wiesz jak prowadzi─ç sklep internetowy i oszcz─Ödza─ç pieni─ůdze w e-commerce?

Ka┼╝dy kto prowadzi w┼éasn─ů firm─Ö, zanim zdecyduje si─Ö wyda─ç pieni─ůdze na jakikolwiek cel, b─Ödzie ogl─ůda┼é przys┼éowiowo swoj─ů z┼éot├│wk─Ö dwa razy. W tak innowacyjnej technologicznie bran┼╝y jak e-commerce, bardzo ┼éatwo zatraci─ç si─Ö w kosztownych rozwi─ůzaniach lub zapomnie─ç o podstawowych  dzia┼éaniach i po prostu traci─ç przez to pieni─ůdze.

W tym artykule przybli┼╝─Ö najcz─Ö┼Ťciej pope┼éniane przez w┼éa┼Ťcicieli sklep├│w internetowych fakapÔÇÖy.

Brak opisanej ÔÇ×na papierzeÔÇŁ grupy docelowej, czyli os├│b, do kt├│rych sklep chce kierowa─ç swoj─ů ofert─Ö.

Najprostszym podzia┼éem klient├│w jest segmentacja ich na ÔÇ×kobietyÔÇŁ i ÔÇ×m─Ö┼╝czyznÔÇŁ. Ju┼╝ tylko dzi─Öki temu, mo┼╝na doprecyzowa─ç dzia┼éania marketingowe i kierowa─ç je bezpo┼Ťrednio do wybranej grupy, co zawsze wp┼éywa na wzrost konwersji czyli spadek koszt├│w pozyskania klient├│w. Dzieje si─Ö tak dlatego, poniewa┼╝ np. kobiety nie b─Öd─ů zainteresowane produktami przeznaczonymi dla m─Ö┼╝czyzn, za to z entuzjazmem zerkn─ů na wersje tych samych produkt├│w, ale dedykowanych w┼éa┼Ťnie dla kobiet.

O grupach docelowych i segmentacji rynku, napisałem osobny artykuł,  zapraszam => Segmentacja rynku

Zak┼éadany skutek wdro┼╝enia ÔÇô wzrost wsp├│┼éczynnika konwersji.
Jak prowadzi─ç sklep internetowy

Brak mailingu do subskrybent├│w newslettera

Znam sklepy, kt├│re posiadaj─ů w swojej bazie newslettera, ponad 10 tysi─Öcy subskrybent├│w i nic z tym nie robi─ů. Oczywi┼Ťcie, nale┼╝y mie─ç pomys┼é na to jakie tre┼Ťci, komu i w jaki spos├│b przedstawi─ç. Przesy┼éanie klientom niepersonalizowanych maili z kolejnymi promocjami, nie odniesie istotnego biznesowo efektu.

Zak┼éadany skutek wdro┼╝enia ÔÇô wzrost zaanga┼╝owania u┼╝ytkownik├│w, wzrost sprzeda┼╝y.

Nieustanne usprawnianie sklepu, a zaniedbywanie jego promocji

Je┼Ťli nie wiesz jak prowadzi─ç sklep internetowy, zdecydowanie nie skupiaj swojej uwagi na jego wygl─ůdzie. Widzia┼éem paskudne graficznie sklepy, kt├│re dobrze sprzedawa┼éy oraz takie, kt├│re plajtowa┼éy, pomimo, ┼╝e by┼éy wypicowane i pe┼éne innowacyjnych rozwi─ůza┼ä. Podstawowym b┼é─Ödem jest tutaj robienie ÔÇ×sztuki dla sztukiÔÇŁ. Zawsze co┼Ť mo┼╝e dzia┼éa─ç i wygl─ůda─ç lepiej, jednak zazwyczaj nie przek┼éada si─Ö to na zwi─Ökszenie zysk├│w firmy. Powiniene┼Ť r├│wny nacisk k┼éa┼Ť─ç zar├│wno na rozw├│j platformy handlowej jak i na pozyskiwanie nowych oraz reaktywacj─Ö obecnych klient├│w.

Zak┼éadany skutek zaprzestania dzia┼éania ÔÇô zyskanie zasob├│w pozwalaj─ůcych poprawi─ç s┼éabe strony firmy, co powinno prze┼éo┼╝y─ç si─Ö na zwi─Ökszenie ruchu, konwersji oraz sprzeda┼╝y.
Jak prowadzic sklep internetowy

Pozycjonowanie sklepu w pierwszym roku jego dzia┼éalno┼Ťci

Pozycjonowanie to kosztowny proces roz┼éo┼╝ony w czasie, a pami─Ötaj─ůc, ┼╝e 60% sklep├│w internetowych plajtuje w pierwszych dw├│ch latach swojej dzia┼éalno┼Ťci, mo┼╝esz nie doczeka─ç si─Ö realnego zwrotu z tej inwestycji. Otwieraj─ůc sklep internetowy potrzebujesz ruch i klient├│w tu i teraz.

Zak┼éadany skutek niepodj─Öcia dzia┼éania ÔÇô zasoby pozwalaj─ůce pozyska─ç klient├│w szukaj─ůcych produkt├│w w czasie rzeczywistym.

Firma logistyczna zamiast własnego magazynu

Mo┼╝e tego nie wiesz, s─ů firmy kt├│re zajm─ů si─Ö magazynowaniem, pakowaniem i wysy┼ék─ů zam├│wie┼ä do Twoich klient├│w. Je┼Ťli Tw├│j sklep sprzedaje, a ilo┼Ť─ç zam├│wie┼ä przekracza 100 miesi─Öcznie, zastan├│w si─Ö na tym rozwi─ůzaniem.

Zak┼éadany skutek wdro┼╝enia ÔÇô brak konieczno┼Ťci posiadania w┼éasnego magazynu, brak konieczno┼Ťci zatrudniania pracownika do pakowania przesy┼éek. Ponadto Tw├│j sklep zyskuje znacznie szybsz─ů i zautomatyzowan─ů obs┼éug─Ö zam├│wie┼ä, kt├│re mog─ů by─ç u klienta ju┼╝ nast─Öpnego dnia.

Brak okre┼Ťlenia cel├│w i mierzenia efekt├│w dzia┼éa┼ä

Wszystkie decyzje i podejmowane dzia┼éania powinny mie─ç jasno okre┼Ťlony cel. Chodzi o to, by nie wdra┼╝a─ç czego┼Ť tylko dlatego, ┼╝e robi─ů to inni, ale po to, by ┼Ťwiadomie osi─ůga─ç konkretne mierzalne wyniki. Je┼Ťli modernizujesz grafik─Ö sklepu, to musisz wiedzie─ç dlaczego i po co to robisz oraz zastanowi─ç si─Ö nad tym, czy podejmowane decyzje oparte s─ů na wiarygodnych danych.

Przyk┼éadem mo┼╝e by─ç automatyzacja marketingu. Celem jest zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y polegaj─ůce na zwi─Ökszeniu wsp├│┼éczynnika konwersji. Jednak rozwi─ůzania tego typu b─Öd─ů kompletnie nieefektywne, je┼Ťli nie masz wystarczaj─ůco du┼╝ego ruchu na stronach sklepu.

Dodatkow─ů kwesti─ů jest analityka cyfrowa. Sklep powinien mie─ç wdro┼╝on─ů analityk─Ö oraz posiada─ç osob─Ö odpowiedzialn─ů za analiz─Ö i interpretowanie danych. Bez analityki, nie jeste┼Ť w stanie oceni─ç ani skuteczno┼Ťci swoich dzia┼éa┼ä ani te┼╝ kampanii reklamowych.

Zak┼éadany skutek ÔÇô oszcz─Ödno┼Ť─ç czasu i pieni─Ödzy na implementacji zb─Ödnych rozwi─ůza┼ä i ulepsze┼ä.
sklep internetowy jak prowadzi─ç

Najni┼╝sza cena i karuzela promocji

Je┼Ťli nie stoi za Tob─ů wielki kapita┼é, kt├│ry Twoimi r─Ökoma chce poprzez obni┼╝enie cen na rynku rzuci─ç konkurencj─Ö na ziemi─Ö w poszukiwaniu czego┼Ť na obiad, niczego nie ugrasz obni┼╝aniem cen. Je┼Ťli nie wiesz jak prowadzi─ç sklep internetowy i Tw├│j biznes kr─Öci si─Ö wy┼é─ůcznie, gdy Twoja cena jest t─ů najni┼╝sz─ů, w mojej opinii powiniene┼Ť zmieni─ç strategi─Ö lub zaj─ů─ç si─Ö czym┼Ť zupe┼énie innym. Pr─Ödzej czy p├│┼║niej znajdzie si─Ö kto┼Ť z ta┼äsz─ů od Twojej ofert─ů. B─Öd─ů to wielkie kapita┼éy lub niedo┼Ťwiadczeni rynkowi gracze, kt├│rzy w┼éa┼Ťnie najni┼╝sz─ů cen─ů chc─ů utorowa─ç sobie drog─Ö do sukcesu. Osobi┼Ťcie nie spotka┼éem si─Ö z polsk─ů firm─ů, kt├│ra kieruj─ůc si─Ö strategi─ů najni┼╝szej ceny odnios┼éaby sukces w e-commerce. W praktyce wygl─ůda to tak, ┼╝e firmy zmieniaj─ů strategi─Ö i pracuj─ů nad wizerunkiem oraz ┬ázaspokojeniem potrzeb klient├│w z wybranej grupy docelowej, albo zamykaj─ů swoj─ů dzia┼éalno┼Ť─ç.

Nieco inn─ů sytuacj─ů s─ů promocje. Tak jak w bran┼╝y odzie┼╝owej mar┼╝e s─ů wysokie i rzeczywi┼Ťcie jest z czego odcina─ç zyski, tak przy elektronice, promocja zazwyczaj jest ju┼╝ dop┼éacaniem do interesu. Pytaniem, kt├│re powinni┼Ťmy sobie zada─ç jest, w jakim celu to si─Ö robi. Przede wszystkim firmy wykorzystuj─ů taki model handlowy do pozyskania nowych klient├│w, kt├│rych p├│┼║niej b─Öd─ů reaktywowa─ç tak, by regularnie dokonywali zakup├│w lub te┼╝ jest to strategia promocji samej marki, np. pozycjonowanie jej na rynku, jako tej kt├│ra ma najni┼╝sze ceny, co oczywi┼Ťcie przy uwzgl─Ödnieniu pozosta┼éych jej produkt├│w, nie jest prawd─ů.

Je┼Ťli nadal zastanawiasz si─Ö jak prowadzi─ç sklep internetowy i jedynie robienie w nim promocji jest kropl├│wk─ů dla Twojego biznesu, bez kt├│rej sprzeda┼╝ jest mizerna, wr├│─ç do punktu pierwszego tego artyku┼éu, tam w┼éa┼Ťnie tracisz pieni─ůdze.

Zak┼éadany skutek ÔÇô spadek konwersji przy jednoczesnym wzro┼Ťcie prowizji od zam├│wie┼ä. Zalecam mie─ç tutaj na uwadze stosunek koszt├│w pozyskania ruchu do zysk├│w z zam├│wie┼ä. Je┼Ťli spadek zam├│wie┼ä jest drastyczny, Tw├│j przekaz reklamowy nie dociera do wybranej przez Ciebie grupy docelowej lub sama grupa wymaga ponownego przeanalizowania. 

A czy Ty znasz jaki┼Ť spos├│b na prowadzenie sklepu internetowego i oszcz─Ödzanie ┼Ťrodk├│w? Je┼Ťli tak, podziel si─Ö prosz─Ö nim w komentarzu poni┼╝ej, dzi─Ökuj─Ö!

Specjalista ds e-Commerce

Je┼Ťli artyku┼é Ci─Ö zainteresowa┼é, podziel si─Ö swoj─ů opni─ů w komentarzu poni┼╝ej. Zapraszam r├│wnie┼╝ do subskrypcji mojego Newslettera,.
A mo┼╝e jeste┼Ť zainteresowany reklam─ů swojej firmy w internecie?
Zapraszam do kontaktu mail: wilk.praca@gmail.com tel.: 667 383 500

 

Secured By miniOrange