Dlaczego reklama Google Ads jest skuteczna?

Handel i reklama w internecie

Dlaczego reklama Google Ads jest skuteczna?

Reklama Google

Przedsi臋biorcy zastanawiaj膮 si臋 czy reklama Google si臋 op艂aca, czy wydawane na ni膮 pieni膮dze si臋 zwr贸c膮 i czy Google Ads b臋dzie ko艂em nap臋dowym ich marketingowego perpetuum mobile.

Wszyscy w艂膮cznie ze mn膮 samym pragniemy by tak w艂a艣nie by艂o, by 艣rodki wrzucone w reklam臋 Google Ads nie tylko zwr贸ci艂y si臋, ale i pomno偶y艂y, umo偶liwiaj膮c tym samym zwi臋kszenie samego bud偶etu reklamowego, co w teorii powinno doprowadzi膰 do nieko艅cz膮cej si臋 spirali wzrostu obrot贸w firmy.

Dosy膰 cz臋sto zapominamy przy tym, czym jest reklama w internecie oraz jaki jest jej cel. Stwierdzenie, 偶e reklama sprzedaje jest w praktyce metafor膮, na kt贸r膮 mo偶na by przysta膰 jedynie w d艂u偶szej perspektywie czasu uwzgl臋dniaj膮c fakt, 偶e klienci ch臋tnie si臋gaj膮 po marki i produkty kt贸re ju偶 znaj膮.

Reklama w Google – jaki jest cel?

Celem reklam Google Ads jest dotarcie w odpowiednim czasie do okre艣lonej przez nas grupy u偶ytkownik贸w internetu, z wybranym przez nas przekazem reklamowym, po to, by przedstawi膰 im nasz膮 ofert臋 lub zaproponowa膰 rozwi膮zanie ich problemu.

Oznacza to, 偶e specjali艣ci Google Ads unikaj膮 wy艣wietlania reklam osob膮 przypadkowym. Reklama internetowa Google powinna si臋 pojawi膰 jedynie wtedy, gdy u偶ytkownik internetu komunikuje ch臋膰 skorzystania z oferty firmy lub bezpo艣rednio poszukuje jej us艂ug czy produkt贸w.

Widzisz wi臋c, 偶e nadrz臋dnym celem reklamy Google jest 艣ci膮gni臋cie na Twoj膮 stron臋 internetow膮 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy s膮 zainteresowani Twoj膮 ofert膮

reklama google ads

Jak wygl膮daj膮 reklamy w Google?

Mo偶na wyr贸偶ni膰 cztery g艂贸wne typy kana艂贸w marketingowych dla reklam Google Ads, kt贸re maj膮 szczeg贸lne znaczenie dla przedsi臋biorc贸w, ze wzgl臋du na stawiane przez nich cele biznesowe.

Wyszukiwarka Google i linki sponsorowane

Wyszukiwarka Google jest znana ka偶demu, wszyscy z nas 偶ycz膮 sobie r贸wnie偶 tego, by znale藕膰 si臋 na samym szczycie jej wynik贸w, w kr贸lewskim TOP 3.  Mo偶na to osi膮gn膮膰 korzystaj膮c z reklam tekstowych Google Ads, tzw. Linki sponsorowane s膮 wy艣wietlane na najwy偶szych pozycjach w wyszukiwarce Google.

Por贸wnywarka cen Google Zakupy

Reklamy produktowe kt贸re widzimy przede wszystkim w wyszukiwarce Google (niemniej pojawiaj膮 si臋 r贸wnie偶 w Google Image jak i na YouTube), znane s膮 wszystkim od lat. Por贸wnywarka Google Zakupy jest niezast膮pionym kana艂em marketingowym dla sklep贸w internetowych.

Sie膰 reklamowa Google Display

Sie膰 reklamowa Google obejmuje miliony stron internetowych oraz serwisy samego Google takie jak np. YouTube. Mo偶na powiedzie膰, 偶e wi臋kszo艣膰 reklam graficznych – baner贸w, jakie widzimy w internecie pochodz膮 w艂a艣nie z tego kana艂u marketingowego.

YouTube i reklamy wideo

Chocia偶 same reklamy wideo mog膮 by膰 dystrybuowane poprzez w/w sie膰 reklamow膮 Google Display, YouTube jest drug膮 co do wielko艣ci wyszukiwark膮 internetow膮 na 艣wiecie. Ogromne grono u偶ytkownik贸w poszukuje na nim odpowiedzi, informacji oraz porad.

Jak pozyskujemy klient贸w w Google?

Jak pozyskujemy klient贸w na us艂ugi?

Najbardziej precyzyjnym kana艂em umo偶liwiaj膮cym dotarcie do klient贸w, kt贸rzy poszukuj膮 us艂ug, b臋d膮 reklamy tekstowe wy艣wietlane w wyszukiwarce Google. Z za艂o偶enia spos贸b dzia艂ania jest dosy膰 prosty – u偶ytkownik wpisuje has艂o 艣wiadcz膮ce o tym, 偶e potrzebuje skorzysta膰 z naszej us艂ugi, a reklama Google Ads wy艣wietla mu si臋 na samej g贸rze wynik贸w wyszukiwania.

W taki o to spos贸b, osoby poszukuj膮ce naszych us艂ug przechodz膮 na nasz膮 stron臋 internetow膮.

Jak sprzedajemy produkty?

Sklepy internetowe przede wszystkim wykorzystuj膮 do pozyskania klient贸w por贸wnywark臋 cen Google Zakupy. Z niej maj膮 najwi臋kszy i zarazem najta艅szy ruch. W praktyce dzia艂a to tak, 偶e u偶ytkownik wpisuje has艂o do wyszukiwarki Google, kt贸ra identyfikuje je jako poszukiwanie konkretnego produktu i jako wynik wyszukiwania wy艣wietla na samej g贸rze strony slider zawieraj膮cy ten produkt oraz produkty do niego zbli偶one wraz z ich zdj臋ciami i cenami, umo偶liwiaj膮c przy tym bezpo艣rednie przej艣cie u偶ytkownika do wybranego przez niego sklepu internetowego.

W taki o to spos贸b osoby poszukuj膮ce produkt贸w z naszej oferty, przechodz膮 na stron臋 produktu w naszym sklepie internetowym.

Jak budujemy 艣wiadomo艣膰 naszej marki oraz jej produkt贸w?

Do budowania 艣wiadomo艣ci marki i jej produkt贸w wykorzystujemy sie膰 reklamow膮 Google Ads oraz reklamy wideo, emitowane przede wszystkim na YouTube.

Oczywi艣cie nie wy艣wietlamy reklam wszystkim “jak leci”, lecz targetujemy je poprzez wyb贸r grup docelowych na podstawie zainteresowa艅, aktywno艣ci czy innych cech u偶ytkownik贸w lub te偶 kierujemy reklamy na konkretne serwisy internetowe. Mo偶liwo艣ci kierowania reklam w sieci reklamowej Google s膮 ogromne i nieustannie przez firm臋 rozwijane, dlatego zawsze b臋dziemy w stanie wy艣wietli膰 reklamy osob膮 kt贸re powinny si臋 nimi zainteresowa膰.

W taki spos贸b ro艣nie rozpoznawalno艣膰 naszej marki i jej produkt贸w, co podczas sytuacji dokonywania wyboru przez klienta, pomi臋dzy nasz膮 ofert膮, a konkurencyjn膮, znacz膮co wp艂ywa na decyzj臋 jak膮 podejmie.

Czy reklamy wideo mog膮 powodowa膰 zakupy impulsywne? Zdecydowanie tak.

reklama na youtube

Czy remarketing Google dzia艂a?

Remarketing, czyli wy艣wietlanie reklam osob膮, kt贸re ju偶 wcze艣niej odwiedzi艂y nasz膮 stron臋 po to, by ich zach臋ci膰 do powrotu i interakcji z nasz膮 mark膮 oraz jej ofert膮. Zazwyczaj chodzi tutaj o doko艅czenie procesu sk艂adania zam贸wienia, wype艂nienia formularza czy do jakiejkolwiek innej formy kontaktu klienta z firm膮.

Remarketing Google to w praktyce spos贸b kierowania reklam, mo偶e on dotyczy膰 ka偶dego kana艂u marketingowego. Oznacza to, 偶e w ramach remarketingu mo偶na emitowa膰 reklamy wideo, graficzne, tekstowe i produktowe, kt贸re b臋d膮 niejako pod膮偶a膰 za u偶ytkownikiem po r贸偶nych stronach kt贸re odwiedza. Niemniej remarketing w Google umo偶liwia r贸wnie偶 ustalanie dedykowanych stawek dla reklam tekstowych czy produktowych dla wyszukiwarki Google, po to, by wy艣wietla艂y si臋 one cz臋艣ciej i na wy偶szych pozycjach.

Oczywi艣cie, by remarketing Google dzia艂a艂 efektywnie powinien opiera膰 si臋 na listach odbiorc贸w, kt贸re nale偶y stworzy膰 uwzgl臋dniaj膮c jedynie te grupy u偶ytkownik贸w, kt贸re wykazuj膮 wybrane przez nas wzorce zachowa艅. By zbudowa膰 z艂o偶one listy odbiorc贸w, osobi艣cie wykorzystuje Google Tag Managera po to, by wdro偶y膰 na strony klient贸w tagi wywo艂ywane zdefiniowanymi przeze mnie zdarzeniami, pozwalaj膮cymi dok艂adniej analizowa膰 zaanga偶owanie u偶ytkownik贸w strony. Nast臋pnie na podstawie m.in. tych zdarze艅 i zdefiniowanych cel贸w tworz臋 listy odbiorc贸w, kt贸re nast臋pnie eksportuj臋 do Google Ads i wykorzystuj臋 do kierowania kampanii reklamowych.

Co daje nam remarketing? Og贸lnie ujmuj膮c umo偶liwia nam przekonanie klienta do siebie na tyle, by ponownie rozwa偶y艂 skorzystanie z naszej oferty.

Kiedy reklama w Google nie jest skuteczna?

Dobrze skonfigurowana kampania reklamowa Google Ads zawsze jest skuteczna. Na Twoj膮 stron臋 trafia osoba kt贸re szuka Twojej oferty, a o to przecie偶 Ci chodzi prawda?

Kiedy wi臋c reklama Google Ads nie jest skuteczna? Wtedy, kiedy na Twoj膮 firmow膮 stron臋 trafiaj膮 u偶ytkownicy nie zainteresowani Twoj膮 ofert膮, tworz膮c tzw. przypadkowy ruch.

Czy reklama Google si臋 op艂aca?

Czy reklama Google si臋 op艂aca?

Op艂acalno艣膰 kana艂贸w marketingowych w tym i Google Ads zale偶y przede wszystkim od wsp贸艂czynnika zwrotu z inwestycji czyli tzw. ROI Jest to nic innego jak zysk firmy od kt贸rego odejmujemy koszt nak艂ad贸w reklamowych oraz inne wydatki, takie jak obs艂uga klienta czy samych zam贸wie艅.

By ROI by艂o dodatnie, wa偶na jest atrakcyjno艣ci oferty Twojej firmy oraz spos贸b jej prezentacji. Je艣li pojawia si臋 problem z rentowno艣ci膮 kampanii u moich klient贸w, zawsze w pierwszej kolejno艣ci zalecam przyjrzenie si臋 ofercie firmy na tle jej konkurencji oraz przeanalizowanie samej strony internetowej pod wzgl臋dem jej funkcjonalno艣ci, mechaniki dzia艂ania, intuicyjno艣ci, poprawno艣ci przekazywanych informacji i komunikat贸w oraz ekspozycji na niej samej oferty.

Mam wielu klient贸w, kt贸rzy od lat korzystaj膮 z reklam Google Ads do promocji swojej firmy w internecie, ja sam r贸wnie偶 z nich korzystam. Nam si臋 reklama w Google op艂aca, bo po prostu jest skuteczna.

Specjalista ds e-Commerce

Je艣li artyku艂 Ci臋 zainteresowa艂, podziel si臋 swoj膮 opni膮 w komentarzu poni偶ej. Zapraszam r贸wnie偶 do subskrypcji mojego Newslettera,.
A mo偶e jeste艣 zainteresowany reklam膮 swojej firmy w internecie?
Zapraszam do kontaktu mail: wilk.praca@gmail.com tel.: 667 383 500

 

Secured By miniOrange