Dlaczego reklama Google Ads jest skuteczna?

Przedsiębiorcy zastanawiają się czy reklama Google się opłaca, czy wydawane na nią pieniądze się zwrócą i czy Google Ads będzie kołem napędowym ich marketingowego perpetuum mobile.
Wszyscy włącznie ze mną samym pragniemy by tak właśnie było, by środki wrzucone w reklamę Google Ads nie tylko zwróciły się, ale i pomnożyły, umożliwiając tym samym zwiększenie samego budżetu reklamowego, co w teorii powinno doprowadzić do niekończącej się spirali wzrostu obrotów firmy.
Dosyć często zapominamy przy tym, czym jest reklama w internecie oraz jaki jest jej cel. Stwierdzenie, że reklama sprzedaje jest w praktyce metaforą, na którą można by przystać jedynie w dłuższej perspektywie czasu uwzględniając fakt, że klienci chętnie sięgają po marki i produkty które już znają.
Reklama w Google – jaki jest cel?
Celem reklam Google Ads jest dotarcie w odpowiednim czasie do określonej przez nas grupy użytkowników internetu, z wybranym przez nas przekazem reklamowym, po to, by przedstawić im naszą ofertę lub zaproponować rozwiązanie ich problemu.
Oznacza to, że specjaliści Google Ads unikają wyświetlania reklam osobą przypadkowym. Reklama internetowa Google powinna się pojawić jedynie wtedy, gdy użytkownik internetu komunikuje chęć skorzystania z oferty firmy lub bezpośrednio poszukuje jej usług czy produktów.
Widzisz więc, że nadrzędnym celem reklamy Google jest ściągnięcie na Twoją stronę internetową użytkowników, którzy są zainteresowani Twoją ofertą

Jak wyglądają reklamy w Google?
Można wyróżnić cztery główne typy kanałów marketingowych dla reklam Google Ads, które mają szczególne znaczenie dla przedsiębiorców, ze względu na stawiane przez nich cele biznesowe.
Wyszukiwarka Google i linki sponsorowane
Wyszukiwarka Google jest znana każdemu, wszyscy z nas życzą sobie również tego, by znaleźć się na samym szczycie jej wyników, w królewskim TOP 3. Można to osiągnąć korzystając z reklam tekstowych Google Ads, tzw. Linki sponsorowane są wyświetlane na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google.
Porównywarka cen Google Zakupy
Reklamy produktowe które widzimy przede wszystkim w wyszukiwarce Google (niemniej pojawiają się również w Google Image jak i na YouTube), znane są wszystkim od lat. Porównywarka Google Zakupy jest niezastąpionym kanałem marketingowym dla sklepów internetowych.
Sieć reklamowa Google Display
Sieć reklamowa Google obejmuje miliony stron internetowych oraz serwisy samego Google takie jak np. YouTube. Można powiedzieć, że większość reklam graficznych – banerów, jakie widzimy w internecie pochodzą właśnie z tego kanału marketingowego.
YouTube i reklamy wideo
Chociaż same reklamy wideo mogą być dystrybuowane poprzez w/w sieć reklamową Google Display, YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową na świecie. Ogromne grono użytkowników poszukuje na nim odpowiedzi, informacji oraz porad.

Jak pozyskujemy klientów na usługi?
Najbardziej precyzyjnym kanałem umożliwiającym dotarcie do klientów, którzy poszukują usług, będą reklamy tekstowe wyświetlane w wyszukiwarce Google. Z założenia sposób działania jest dosyć prosty – użytkownik wpisuje hasło świadczące o tym, że potrzebuje skorzystać z naszej usługi, a reklama Google Ads wyświetla mu się na samej górze wyników wyszukiwania.
W taki o to sposób, osoby poszukujące naszych usług przechodzą na naszą stronę internetową.
Jak sprzedajemy produkty?
Sklepy internetowe przede wszystkim wykorzystują do pozyskania klientów porównywarkę cen Google Zakupy. Z niej mają największy i zarazem najtańszy ruch. W praktyce działa to tak, że użytkownik wpisuje hasło do wyszukiwarki Google, która identyfikuje je jako poszukiwanie konkretnego produktu i jako wynik wyszukiwania wyświetla na samej górze strony slider zawierający ten produkt oraz produkty do niego zbliżone wraz z ich zdjęciami i cenami, umożliwiając przy tym bezpośrednie przejście użytkownika do wybranego przez niego sklepu internetowego.
W taki o to sposób osoby poszukujące produktów z naszej oferty, przechodzą na stronę produktu w naszym sklepie internetowym.
Jak budujemy świadomość naszej marki oraz jej produktów?
Do budowania świadomości marki i jej produktów wykorzystujemy sieć reklamową Google Ads oraz reklamy wideo, emitowane przede wszystkim na YouTube.
Oczywiście nie wyświetlamy reklam wszystkim “jak leci”, lecz targetujemy je poprzez wybór grup docelowych na podstawie zainteresowań, aktywności czy innych cech użytkowników lub też kierujemy reklamy na konkretne serwisy internetowe. Możliwości kierowania reklam w sieci reklamowej Google są ogromne i nieustannie przez firmę rozwijane, dlatego zawsze będziemy w stanie wyświetlić reklamy osobą które powinny się nimi zainteresować.
W taki sposób rośnie rozpoznawalność naszej marki i jej produktów, co podczas sytuacji dokonywania wyboru przez klienta, pomiędzy naszą ofertą, a konkurencyjną, znacząco wpływa na decyzję jaką podejmie.
Czy reklamy wideo mogą powodować zakupy impulsywne? Zdecydowanie tak.

Czy remarketing Google działa?
Remarketing, czyli wyświetlanie reklam osobą, które już wcześniej odwiedziły naszą stronę po to, by ich zachęcić do powrotu i interakcji z naszą marką oraz jej ofertą. Zazwyczaj chodzi tutaj o dokończenie procesu składania zamówienia, wypełnienia formularza czy do jakiejkolwiek innej formy kontaktu klienta z firmą.
Remarketing Google to w praktyce sposób kierowania reklam, może on dotyczyć każdego kanału marketingowego. Oznacza to, że w ramach remarketingu można emitować reklamy wideo, graficzne, tekstowe i produktowe, które będą niejako podążać za użytkownikiem po różnych stronach które odwiedza. Niemniej remarketing w Google umożliwia również ustalanie dedykowanych stawek dla reklam tekstowych czy produktowych dla wyszukiwarki Google, po to, by wyświetlały się one częściej i na wyższych pozycjach.
Oczywiście, by remarketing Google działał efektywnie powinien opierać się na listach odbiorców, które należy stworzyć uwzględniając jedynie te grupy użytkowników, które wykazują wybrane przez nas wzorce zachowań. By zbudować złożone listy odbiorców, osobiście wykorzystuje Google Tag Managera po to, by wdrożyć na strony klientów tagi wywoływane zdefiniowanymi przeze mnie zdarzeniami, pozwalającymi dokładniej analizować zaangażowanie użytkowników strony. Następnie na podstawie m.in. tych zdarzeń i zdefiniowanych celów tworzę listy odbiorców, które następnie eksportuję do Google Ads i wykorzystuję do kierowania kampanii reklamowych.
Co daje nam remarketing? Ogólnie ujmując umożliwia nam przekonanie klienta do siebie na tyle, by ponownie rozważył skorzystanie z naszej oferty.
Kiedy reklama w Google nie jest skuteczna?
Dobrze skonfigurowana kampania reklamowa Google Ads zawsze jest skuteczna. Na Twoją stronę trafia osoba które szuka Twojej oferty, a o to przecież Ci chodzi prawda?
Kiedy więc reklama Google Ads nie jest skuteczna? Wtedy, kiedy na Twoją firmową stronę trafiają użytkownicy nie zainteresowani Twoją ofertą, tworząc tzw. przypadkowy ruch.

Czy reklama Google się opłaca?
Opłacalność kanałów marketingowych w tym i Google Ads zależy przede wszystkim od współczynnika zwrotu z inwestycji czyli tzw. ROI Jest to nic innego jak zysk firmy od którego odejmujemy koszt nakładów reklamowych oraz inne wydatki, takie jak obsługa klienta czy samych zamówień.
By ROI było dodatnie, ważna jest atrakcyjności oferty Twojej firmy oraz sposób jej prezentacji. Jeśli pojawia się problem z rentownością kampanii u moich klientów, zawsze w pierwszej kolejności zalecam przyjrzenie się ofercie firmy na tle jej konkurencji oraz przeanalizowanie samej strony internetowej pod względem jej funkcjonalności, mechaniki działania, intuicyjności, poprawności przekazywanych informacji i komunikatów oraz ekspozycji na niej samej oferty.
Mam wielu klientów, którzy od lat korzystają z reklam Google Ads do promocji swojej firmy w internecie, ja sam również z nich korzystam. Nam się reklama w Google opłaca, bo po prostu jest skuteczna.

Jeśli artykuł Cię zainteresował, podziel się swoją opnią w komentarzu poniżej. Zapraszam również do
subskrypcji mojego Newslettera,.
A może jesteś zainteresowany reklamą swojej firmy w internecie?
Zapraszam do kontaktu mail: wilk.praca@gmail.com tel.: 667 383 500